En aften i Beatles Universet på KulturStationen
 i Skørping den 28. marts 2012

Vise Verse arrangementet  2012 på KulturStationen arrangeret af Aktive Kvinder, KulturStationen og Skørping Borgerforening bød publikum med på en tur rundt i historien om de fire langhårede drenge fra Liverpool, der i perioden 1962 – 1970 blev verdensberømte, og hvis sange er evig unge.

Publikum oplevede Beatles melodierne som fællessange, monologer, korsange, solist- og instrumentale numre, under kyndig guidning af konferencier George Lyhne Sørensen. Energien fra de optrædende og det altid velspillende Revyorkester smittede tydeligvis af på de 10 fællessange, som blev sunget med ”fynd og klem”.

Liva Wagner leverede gennem hele arrangementet små – til tider uforståelige - vrøvlerim på engelsk skrevet af John Lennon fra samlingerne ”In his own Write” og ”A Spaniard in the Works” Hendes tolkning af teksten sammen med kostumerne var meget professionelt og morsomt leveret og førte publikum ind i et helt andet univers for en kort stund. De Rytmiske Unoder under akkompagnement af Revyorkesteret leverede med stor energi og humør de to Beatles numre ”She’s leaving home” og ”Lucy in the Sky with Diamonds”. Jacqueline og Mads - to unge Kulturskoleelever - fremførte egen udsættelse af ”Come together” på overbevisende måde, og inden pausen leverede tre lokale musikere fra Aalborg symfoniorkester - Karen, Lisbeth og Jacob - Beatles melodierne ”Hej Jude”, When I`m Sixty Four og Yesterday udsat for obo, klarinet og trækbasun og sluttede den første afdeling af  med de danske melodier - Jeg ved en lærkerede og I skovens dybe stille ro under stor applaus.

Efter pausen kom det unge Kulturskolekor på scenen og sang på charmerende vis ”Ticket to ride”,  ”From me to you” og ”Eight days a week”. Den meget indsmigrende Beatlessang Blackbird blev sunget smukt af Nanna akkompagneret af Mogens Nørgård fra Revyorkesteret.

Mod slutningen af arrangementet blev Beatles kavalkaden suppleret af et strejf af Afrika. Danse, synge og trommegruppen Polo Pole Koret kom på scenen og leverede et par forrygende energifyldte afrikanske numre, som tog salen med storm.

Blandt de mange Beatles fællessange var der også en lokal. Sven Erik Østergård havde nemlig i 1992 til Skørping Revyen skrevet en dansk tekst til Beatles melodien Penny Lane, som i den lokale version hed Jyllandsgade! Det var ren nostalgi med en morsom beskrivelse af alt det, der fandtes i Jyllandsgade i Skørping anno 1992.

Aftenen sluttede stemningsfyldt med Revyorkesteret og solosaxofonist Kristian Helmer, der spillede ”Here there and everywhere” og ”Jealous Guy”.

Der var meget smukt musik og mange dygtige optrædende at sige en stor tak til. 250 sandwich blev uddelt til publikum, der sang og klappede så temperaturen i lokalet nærmede sig subtropiske varmegrader.