Vise Verse Aften
30. marts 2011

Igen en dejlig aften – og i år
 krydret med  ”Hit på Hit” fra
kendte operette- og musicals gennem mere end 100 år.

Lotte Wagner bød i sang publikum velkommen med sangen ”Wilkommen, bienvenue, welcome" fra musicalen Cabaret og fik ved samme lejlighed præsenteret det navnkundige ”Revyorkester” med kapelmester og pianist Hans Hjort i spidsen og musikerne Arne Skou, Mogens Nørgaard og Jacob Graae - alle i ny ”hawaiiskjorte uniform”.

Orkesteret guidede publikum gennem de både kendte og  ukendte fællessange på charmerende og pædagogisk vis.

Konferencier George Lyhne Sørensen kædede efterfølgende perlerækken af solistoptræden, fællessange og korsange sammen på bedste vis.

Hans Rønnau med avishat på hovedet leverede en charmerende udgave af Admiralens vise. Skørping Sangforening med dirigent Søren Steen og akkompagneret af Poul Rasmussen sang et uddrag af Les Misérables med Daniel Bevensee som solist. Syngepigerne bestående af Bodil Tvedegård, Oda Olesen, Annelise Poulsen, Else Binderup, Mette Elmenhof Olsen med pianist Marie Prip tog os med en tur på Bakken med bl.a. sangen Køb blomster, køb blomster. Deres sang og festlige og farverige kostumer bragte os i den rigtige Bakkestemning. Daniel Bevensee leverede en indlevende kærlighedssang fra My Fair Lady: ”På den vej, hvor du bor”, så han næsten fik publikum overbevidst om den ægte kærlighed.

”De rytmiske unoder” under ledelse af Mille Dahl sang et uddrag af musicalen ”The Lion King” af Elton John: Can you feel the love tonight,  ”Kun et kys herfra” af Stig Kreutzfeldt og Claptons ”Wonderful tonight”.

Gruppen Springtime Singers bestående af Lene Grønbæk, Marianne Christensen, Sonja, Mette Gunhild og Heinz fascinerede publikum med deres musikalitet, som kom til udtryk, både da de sang gospel, egne kompositioner og musik af Alberte. Eske Nymann Nielsen sang visen om ”De 18 svaner” på sin helt egen måde akkompagneret på klaver af sin gode ven. Det var to unge charmerende fyre med store musiske og underholdende evner.

Tvillingerne Malou og Ulrikke Dalhoff stod også for en af aftenens fine oplevelser. De sang egne kompositioner og var derudover solister i aftenens slutnummer ”Thank you for the music” af Abba.

Og der var meget musik og mange optrædende at sige tak til. 250 sandwich blev uddelt til deltagerne, der sang og klappede så temperaturen i lokalet nærmede sig subtropiske varmegrader.