250 til musikalsk fødselsdagsfest
Vise Verse Aften blev igen en succes med dygtige kunstnere og veloplagt publikum

Når foråret nærmer sig, er der efterhånden blevet tradition for, at Skørping Borgerforening og KulturStationen inviterer til Vise Verse Aften. Og med et veloplagt publikum på næsten 200 og dertil 50 kunstnere, amatører og professionelle, blev det til en fornøjelig aften.
Årets tema var Fødselsdagsfest. Man fejrede en række kunstnere, som har det til fælles, at de i år har rund fødselsdag. Det var bl.a. Carl Nielsen 150, Halfdan Rasmussen 100, Raquel Rastenni 100, Elvis Presley 80, Kim Larsen 70 og Lis Sørensen 60 år.
Den første til at blive hyldet var Carl Nielsen. Aftenen blev indledt med Jeppe Aakjærs ”Nu er dagen fuld af sang”, som Carl  Nielsen skrev musikken til.
Og så fortsatte det med en række kendte melodier, dels fremført af kunstnere på scenen, dels publikum.
Af sangene kan nævnes ”Solen er så rød mor”, ”Hele ugen alene”, ”Her i vores hus er glæde”, ”Are You Lonesom To Night”, ”Lille Sommerfugl” og ”Susan Himmelblå”.
Fællessangen blev akkompagneret af det velspillende og humørfyldte Revyorkester under ledelse af kapelmester Hans Hjort.
De medvirkende var pianisterne Lilli Olesen og Johanne Grønkjær Lorenzen, Rikke Brun med band, De Rytmiske Unoder, Tine Lilholt og Klaus Thrane, solisterne Rosa Nørgaard Poulsen, Oliva Nørgaard Poulsen, Emma Njaldahl, Michelle Christensen, Camilla Kjærsgaard og Lene Grønbech. De fik alle et velfortjent bifald.
Klokken nærmere sig næsten midnat, før man sluttede af med Kim Larsens ”Om lidt bli'r her stille”.
Aftenens konferencier var Mogens Yde, som dels præsenterede kunstnerne, dels kædede programmet sammen på en vittig måde.

VISE VERSE AFTEN 2015
onsdag den 25. marts kl.19.30
KulturStationen i Skørping

Aftenens tema
"FØDSELSDAGSFEST"

Vi skal fejre en række kunstnere,
som alle i 2015 fejrer runde fødselsdage.

Så er det tid for den årlige VISE VERSE AFTEN på KulturStationen i Skørping.

Vi skal fejre en række kunstnere, som alle har det til fælles i 2015 at fejre runde fødselsdage.

Aftenen udfyldes med optræden af dygtige lokale amatører og professionelle kunstnere.

Traditionen tro naturligvis også med fællessang af publikum.

Musik og underholdning akkompagneres af Revyorkestret under ledelse af kapelmester Hans Hjort og de gæve musikere Mogens Nørgård, Jacob Graae og Arne Skou, suppleret med Kristian Helmer på saxofon.

Aftenen kædes sammen af konferencier Mogens Yde.

Hvilke kunstnere fylder så rundt i 2015: Bl.a. Halfdan Rasmussen (100), Carl Nielsen (150)
Elvis Presley (80), Raquel Rastenni (100), Lis Sørensen (60) og Kim Larsen (70 år).

Billetprisen er 100 kr., inkl. en sandwich.

Billetsalg: www.himmerlandsbilletten.dk og biblioteket i Skørping.

Salget starter den 15. februar kl. 12.00 på himmerlandsbilletten.dk og efterfølgende hverdag på biblioteket.

Arrangører: Skørping Borgerforening & KulturStationen.

"Revyorkestret"
Kapelmester Hans Hjort
& musikerne Mogens Nørgård, Jacob Graae og Arne Skou

REVYORKESTRET