Skørping Borgerforening arrangerer virksomhedsbesøg i samarbejde med Skørping Erhvervsforening.

Det giver både nuværende borgere og tilflyttere mulighed for at komme inden for hos byens virksomheder, firmaer og institutioner.

Man skal ikke være medlem af en af de to foreninger for at kunne deltage.

Udgangspunktet er at gennemføre fire virksomhedsbesøg om året, og at besøgene på sigt langsomt breder sig til at omfatte virksomhedsbesøg i hele Rebild Kommune.

Det var i 2009, at Skørping Borgerforening tog initiativet til virksomhedsbesøgene, som Skørping Erhvervsforening siden har koblet sig på. Indtil nu har der været besøg på Skørping Varmeværk, Solvarmefabrikken Arcon, Region Rejser - nu Topas Travel, Rebild Vandrerhjem, Restaurant Røverstuen i Rebild, Skørping Privathospital, Skov- og Naturstyrelsen Himmerland, autoforhandler Anton Ovesen og Rold StorKro, Rold Skov Golfklub og Hul 19, Børnehuset "100 meter skoven" og Skørping Nykirke vedr. kirken som arbejdsplads. Det seneste virksomhedsbesøg fandt sted i foråret 2012 i Lægehuset i Skørping. Næste besøg er i november måned 2012 på Børnecenter Himmerland.

Interessen for at se og høre om virksomhederne har været stor.

Virksomhederne har været meget positive og åbnet dørene.

SE OMTALEN fra årets virksomhedsbesøg ved at KLIKKE på virksomhedens navn til venstre i Menu.

Tidligere års virksomhedsbesøg omtales ved at klikke i menuen på "TIDLIGERE ARRANGEMENTER".