AFLYST

Udflugten til Gammel Estrup er aflyst

Skørping Borgerforenings

medlemmer inviteres på udflugt til

Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum og

Det Grønne Museum.

En heldagstur med god forplejning og masser af oplevelser.

Onsdag d. 13. maj 2020

Vi kører med moderne turistbus fra KulturStationen i Skørping kl. 08.45. Der bliver serveret kaffe og rundstykker i eller ved bussen undervejs. Vi ankommer til Gammel Estrup ved Auning ca.

Kl. 10.00.

Vi skal se Danmarks Herregårdsmuseum og der er rundvisning i 2 hold. Vi kommer rundt i slottets 3 etager og ser hvordan herskab og tjenestefolk har levet, på godt og ondt, med videnskab og lidenskab, helt tilbage fra renæssancen og op gennem 1600- 1700- 1800 og 1900 tallene. Vi hører fortællinger og anekdoter undervejs. Rundvisningen varer ca. 1 time. Vi kan på egen hånd se den flotte have og park.

Kl. 11.45

Vi spiser frokost i Den Gamle Stald.  Buffet, sild og derefter lidt blandet af fisk, pålæg, lunt, og ost. Drikkevare efter eget valg.

Kl. 13.15

Vi skal se Det Grønne Museum, museet for Jagt, Skovbrug, Landbrug og Mad, der er rundvisning i 2 hold. Vi kommer rundt i flotte udstillinger og ser Det Danske køkken 1950 – 2010. Slagterfagets historie. Mejeri udstilling. Bondeliv, grundlaget for det moderne samfund. Landarbejdernes liv. Og ikke mindst Landbrug og Teknik, fra hest til traktor. Rundvisningen varer ca. 1 time.

Vi kan derefter på egen hånd se udendørs gartnerier og haver, samt gå mere i detaljer hvis der er nogle udstillinger som har vagt særlig interesse.

Kl. 15.00
Vi drikker eftermiddags kaffe i Den Gamle Stald. Kaffe med forskellige kager fra konditoren.

Kl. 15.45
Vi kører hjemad, forventet ankomst til Skørping kl. 17.00.

Udflugten koster 480,- kr. men foreningen giver et tilskud, så medlemsprisen er 425,- kr. pr. person og der er max 50 pladser (først til mølle princip). Bindende tilmelding senest 13. april til Medlemskonsulent Hanne Mortensen tlf./sms 50490645 eller mail, hannem@live.co.uk

Betaling 1 måned før udflugten senest d. 13. april på konto nr. 9812 2070767859 eller på Mobilepay nr 30079 angiv navn og medl. Nr.

Ansvarlig for turen: Gunner Juhl.