Skørping Rundt.
Skørping Borgerforening henleder opmærksomheden på Familiecykelløbet "Skørping Rundt", som er en mangeårig fast tradition.

Skørping Rundt har igennem alle årene været arrangeret af rejsebureauindehaver Hans Holm fra Region Rejser - nu Topas Travel - og i samarbejde med lokale aktører og foreninger, herunder bl.a. Aktive Kvinder - som står for kager og godter undervejs på cykelturen, altsammen fantastisk lækre hjemmebag.

Man kan næppe forestille sig et “renere” (DOPINGFRI!) cykelløb end det traditionsrige “Skørping Rundt”, der i 2013 køres for 16. gang.

Hvert år er der folkefest, når hele Skørping mødes til cykelløbet. Ruter til alle, unge og gamle, hele familien, naboerne, turisten, motionisten og vennekredsen.

Du og dagsformen bestemmer om der skal køres 10 - 25 eller 40 km.

Leth & Ritter alias Bertil Mortensen og Erik Schuldt er selvfølgelig på plads med nyt fra ruten - fra Col de Fræer, fra Aktive Kvinders Kagedepoter og ikke mindst med små anekdoter fra “livet i Skørping”. Øl og vandvognen er også altid klar og der er masser af pølser på grillen.

Vejret er naturligvis altid godt - ENDDA EKSTRA godt og igen i 2013 med forventelig skyfri (blå) himmel.

Skørping Rundt afvikles i samme weekend, hvor den årlige byfest finder sted i Skørping.

I 2013 køres turen søndag den 18. august med start kl. 14.00. Start og mål ved KulturStationen.

Efter løbet kl. 17 foretages den store lodtrækning blandt alle deltagere om masser af præmier, bl.a. cykler fra Skørping Cykler og Rold Skov Cykelshop.

Overskuddet fra Skørping Rundt går ubeskåret til børn og unge i Skørping og omegn.

Tilmelding: Sparekassen Himmerland, Gågaden fredag eftermiddag og lørdag formiddag og ved startstedet søndag fra kl. 10.00 - 1.200.

BJERG-Enkeltstart for børn
Lørdag kl. 15.00 (den 17. august) bliver der igen gang i cyklerne, når de forskellige aldersgrupper starter cykelløb i gågaden.

Skørping Bjerg-Enkeltstart er for alle børn til og med 9. klasse.

Der bliver igen Tour de France stemning i Skørping.

Alle voksne er velkomne til at følge de unge cykelrytteres kampe på "Bjerg-etapen" op ad Jyllandsgade.

Før starten
 "Skørping Rundt på Cykel"

Bakken ved Gl. Skørping
    - en  af de store  udfordringer