Eksklusiv forpremiere til halv pris på den rørende ”Jeg, Daniel Blake” som vandt Guldpalmen på Cannes filmfestival.
Scanbox og Biografklub Danmark inviterer til forpremiere på den prisbelønnede film ”Jeg, Daniel Blake”. Som medlem af Biografklub Danmark får du mulighed for at se filmen før premieren med ledsager – og begge billetter er selvfølgelig til halv pris!

Glæd jer til en bevægende aften i selskab med fremragende instruktør Ken Loach’ uforglemmelige film: ”Jeg, Daniel Blake”.

Daniel Blake har arbejdet som snedker i Newcastle det meste af sit 59-årige liv. For første gang nogensinde har han brug for hjælp fra staten efter at være blevet arbejdsløs pga. sygdom. Daniel møder Katie, der er enlig mor til børnene Daisy og Dylan. Katies eneste mulighed for at komme ud af et værelse på et hostel for hjemløse i London, er at takke ja til en smadret lejlighed i en fremmed by næsten 500 km væk. Daniel og Katie befinder sig i ingenmandsland, fanget i et velfærdsbureaukrati uden fleksibilitet eller medmenneskelighed. Deres venskab giver dem mod og styrke til at gå imod et sygt system.

”Jeg, Daniel Blake” vandt Den Gyldne Palme ved Cannes Film Festival i år og er instrueret af Ken Loach, som i sin over 40-årige filmkarriere har sat fokus på de udstødte på samfundets bund med film som blandt andre ”Riff Raff”, ”My Name is Joe” og ”The Angel’s Share”. Filmen er skrevet af Ken Loach’ mangeårige samarbejdspartner og manuskriptforfatter Paul Laverty.

Den eksklusive forpremiere i Kinorevuen finder sted lørdag den 17. december 2016, kl. 18.15