SKØRPING BORGERFORENINGS MEDLEMMER
                                          INVITERES PÅ UDFLUGT TIL
          HORSENS FÆNGSELSMUSEUM OG DANMARKS INDUSTRIMUSEUM

En heldagstur med god forplejning og masser af oplevelser onsdag den 15. maj 2019. Vi kører med moderne turistbus fra Skørping kl. 07.50. Der bliver serveret kaffe og rundstykker i eller ved bussen undervejs. Vi ankommer til Horsens kl. 09.55, hvor vi besøger det nedlagte Horsens Statsfængsel, nu Horsens Fængsels Museum. Der er rundvisning i 2 hold og vi ser alle 4 etager med en allround rundvisning, det varer ca. 5 kvarter. Derefter er der mulighed for at gå lidt rundt på egen hånd. Kl. 12.00 spiser vi frokost i Cafe Lorentzen, opkaldt efter en meget omtalt fange med en speciel flugt fra fængslet. Menuen er, som altid på dette sted, Dagens varme fængselsret med salat og et glas tugthusvand. Der kan tilkøbes ikke fængsels relaterede drikkevarer som sodavand, øl og vin.
Efter frokosten kører vi kl. 13.00 lidt videre i Horsens og kl. 13.20 besøger vi Danmarks Industrimuseum. Der er rundvisning i 2 hold og vi ser Maskinhallen med udstillinger 1800 – 1950, Arbejderboliger gennem tiderne, Skolen 1950, Butiksgaden 1950, Værksteder med bogbinder og træskoværk, Banken 1930, Textil og mode, arbejdstøjets udvikling, m.m. Rundvisningen varer ca. 1 time. Derefter er der mulighed for at gå lidt rundt på egen hånd. Kl. ca. 15.00 er der Kaffe og kage i museets Cafe Gaslight.
Derefter kl. ca. 15.30 er der afgang med kurs mod Skørping. Forventet hjemkomst kl. 17.30.
Udflugten koster 480,00 kr., men borgerforeningen giver et tilskud, så medlemsprisen er 425,00 kr. pr. person og der er max. 50 pladser (først til mølle princip).
Bindende tilmelding senest 15. april til Medlemskonsulent Hanne Mortensen tlf./sms 50490645 eller mail, hannem@live.co.uk.
Betaling 1 måned før udflugten senest den 15. april på konto nr. 9812 2070767859 eller på MobilePay nr. 30079, angiv navn og medl. Nr.
Arrangør: Skørping Borgerforening.
Ansvarlig: Gunner Juhl.