JULEFORESTILLING PÅ HIMMERLANDS TEATER DEN 1. DECEMBER 2018
Borgerforeningen har købt en hel juleforestilling på Himmerlands Teater i Hobro, nemlig ”Ridderen af Randers Bro", og vi vil gerne invitere alle vore medlemmer og andre med til en sjov og hyggelig eftermiddag/aften.

Forestillingen starter lørdag den 1. december kl. 15.00 og efter teaterstykket går vi til Theater-restauranten, hvor der serveres traditionel julefrokost, bestående bl.a. af sild med karrysalat, fiskefilet med remoulade, røget laks med asparges, tarteletter med høns i asparges, medister med grønlangkål og til slut ris a la mande.

Vi kører i bus fra KulturStationen kl. 14.10 og kører hjem igen ved 20 tiden.

Der er ca. 500 m eller ca. 10 minutters gang fra teatret til Theater-restauranten.

For gangbesværede arrangerer vi kørsel, såfremt man beder om det ved tilmeldingen.
Alle er velkomne.
Pris for bustur, teaterforestilling og julebuffet er kr. 300,- for medlemmer af foreningen og kr. 375,- for ikke-medlemmer. Beløbet indbetales på foreningens konto 9812 2070767859 eller via MobilePay 30079 senest den 12. november.

Tilmelding senest mandag den 12. november til medlemskonsulent Hanne Mortensen, tlf/sms 5049 0645 eller mail hannem@live.co.uk.

Arrangør: Skørping Borgerforening.

Ansvarlig: Hanne Mortensen, tlf. 5049 0645.

ÅRETS BRAG AF EN JULEKOMEDIE:
MØRKET RUGER OVER DANMARK
I DET HERRENS ÅR 1340

Den onde Grev Gert af Holsten, kaldet den kullede greve, drager hærgende og plyndrende op igennem det stakkels udpinte Jylland. Men den tapre ridder Niels Ebbesen og den fandenivoldske og rådsnare væbner Svend Trøst har ikke opgivet kampen. Godt hjulpet af stolte riddere i skinnende rustninger, væne møer, rå landsknægte, mystiske tatere, tapperhed, tårer, kærlighed, grin, gråd og overnaturlige hændelser.
Alt dette udspilles over de rivende, frådende bølger i Randers Å.

Dette gribende drama forsøger teaterdirekør Edvard Bavnehøj og hans feterede førstedame, hustruen Betty, at bringe på scenen. Nemt er det ikke, når man kun har en helt igennem uregerlig skuespillertrup at gøre med. Vi kan selvfølgelig ikke love, at der ikke opstår nogle kriser undervejs.

Men tøv ikke! Skynd dig at se ”Ridderen af Randers Bro” før din nabo. Og før den bliver eksporteret til Broadway!

Dramatiseret, omskrevet og vendt på vrangen af
Jan-Michael Senderovitz
Frit efter M.V. Bruns drama af sammen navn fra 1881