Heldagstur til Den Gamle By i Århus

• Mandag d. 4. september 2017
  • Afgang fra Kulturstationen kl. 9.00 med bus
  • Hjemkomst ca. kl. 16.00
  • Pris 395 kr. pr person alt inkl.
  • Tilmelding senest 14. august

Program:

Kl. 10.30 guidet tur i bykvartererne fra 1927 og 1974

”1927-bydelen viser den tid, hvor Mads Skjern kommer til Korsbæk i Matador-serien. Nye elementer i gademiljøet er benzintank, fortove, elektricitet og gavlreklamer. Bydelen udvides i 2017 med en bilforretning. Turen gennem 1974-bydelen er som en tidsrejse til din egen, dine forældres eller bedsteforældres historie. Hør om tiden og tankerne bag genskabelsen af butikker, hjem, værksteder of gårdmiljøer. ”

Kl. 12.00 Fællesspisning i Den Gamle By på traktørstedet Simonsens Have. Menuen er lune og kolde frokostretter, der tager udgangspunkt i Frk. Jensens kogebog.

• Sild, løg og karrysalat
  • Gravad laks
  • Hønsesalat
  • Frikadeller
  • Ost, brød, 1 øl/vand
  • Kage med kaffe/the

Kl. 13.00 Den Gamle By på egen hånd - evt. besøg i gartneriet og væksthusene.

Kl.14.45 Afgang med bussen

Tilmelding til medlemskonsulent Hanne Mortensen senest den 14. august tlf. / SMS 5049 0645 eller mail hannem@live.co.uk

Betaling senest 14.august til Skørping Borgerforenings konto i Jutlander Bank: reg nr. 9812 konto 2070767859

Turansvarlig: Kenneth Thoft Madsen, tlf. 2986 1949