Det er Skørping Borgerforenings målsætning at medvirke til at skabe bedst mulig trivsel for alle borgere i alle aldre.

Vi vil gerne medvirke til at gøre Skørping til en endnu bedre by at bo i og medvirke til at skabe trivsel for borgerne.

Vi lægger vægt på at samarbejde med byens og områdets andre foreninger, institutioner og virksomheder samt kommunen.

Vi er borgernes talerør.

Vi vil gerne være i dialog og kontakt med myndigheder og interesseorganisationer omkring forhold, som angår Skørping by og omegn, for herigennem at kunne koordinere idéer og tiltag.

Skørping Borgerforening er upolitisk og uafhængig af kommercielle interesser.

Vi arrangerer bl.a. borgermøder, familieture, virksomhedsbesøg, suppemøder med borgmesteren og fyraftensmøder med de lokalvalgte byrådsmedlemmer fra Skørping.

Næsten altid udsolgt til arrangementer med Mad & Film, hvor vi mødes til fælles hygge og spisning i Verandaen på KulturStationen i Skørping og afslutter med en særlig udvalgt film i Kinorevuen.

Syng sammen arrangementer - benævnt som "Vise Verse Aftener" har været afholdt i flere år med stor succes og en masse deltagende publikummer og lokale kunstnere.

Der har også været arrangeret tur til København med besøg i Folketinget og rundtur til forskellige seværdigheder i hovedstaden.

Musicaltur (musicalen Chess), ture til Himmerlands Teater med oplevelse af forskelllige teaterforestillinger (kombineret med fællesspisninger og skuespiltræf), medvirken i radiooptagelse på Café Hack i Aarhus, tur til det nordlige Danmark/Skagen med vægt på at opleve euforien omkring Skagensmalerne og besøg på Grenen har også været på programmet.

Opfølgning på filmen Hvidstensgruppen med besøgstur til Hvidsten og de historiske steder, lokal travetur i urskoven i Skindbjerglund og andre steder samt fælles tur med tog og bus "På tur ud i det blå" - og en række andre aktiviteter.

Musikkens Hus i Aalborg har også haft fælles besøg af medlemmer fra Skørping Borgerforening, bl.a. med rundvisning før åbning og senere en fælles tur indeholdende en stor oplevelse som deltager ved Aalborg Symfoniorkesters promenadekoncert i Musikkens Hus.

Se nærmere omtale af de forskellige aktiviteter ved at klikke i menuen under de konkrete emner. Hvis et emne ikke findes under et konkret navn i menuen skal der klikkes på Arkivet og/eller Arrangementer & Udflugter.

Ønsker du at give en hånd med ved forskellige arrangementer, eller har du en god idé, du gerne vil dele med os, så send en mail eller på anden vis kontakt bestyrelsen.

Bestyrelsens medlemmer, telefonnumre og mailadresser kan ses ved at klikke i menuen på "BESTYRELSEN".