Landpolitiassistent Karl Johan Clemmensen (tv) og politikommissær Preben Møller sørgede for, at borgerne fra Skørping fik en spændende  rundvisning på den nye politistation samt blev orienteret om de mange små og store opgaver, som nærpolitiet tager sig af.

Borgerforening så ny politistation.

Den vellykkede tur var arrangeret af den lokale landbetjent.

Godt 50 medlemmer af Skørping Borgerforening tog onsdag aften til Hobro for at se og høre om den nye politistation. Den vellykkede tur var tilrettelagt af den lokale landbetjent Karl Johan Clemmensen.
Den nye politistation, som blev taget i brug 1. august 2013, er arbejdsplads for 75 medarbejdere. Lokalpolitiet i Himmerland dækker Vesthimmerlands Kommune, Rebild Kommune og Mariagerfjord Kommune.
Borgerne fra Skørping blev vist rundt i den store og meget lyse bygning af politikommissær Preben Møller, der samtidig fortalte om de opgaver, som nærpolitiet tager sig af. Det er et alsidigt arbejde med bl.a. indbrud, overfald, svindel på nettet og kontrol med nattelivet, Med Hobros oprykning til Superligaen har nærpolitistationen fået en ekstra arbejdsopgave med at sørge for ro og orden på stadion, især når hjemmeholdet får besøg af de  stor klubbers mange fans.
Efter rundvisningen gik man over på det nærliggende Madkontoret, hvor man fik en lækker menu.
Borgerne i Skørping skal i øvrigt snart tage afsked med deres landbetjent. Karl Johan Clemmensens stilling bliver nedlagt 1. marts 2015. Han har da bestridt jobbet i 24 år og været ansat i politiet i 41 år.
Skørping Borgerforenings næste arrangement er et suppemøde onsdag den 8. oktober med borgmester Leon Sebbelin.

Borgerforeningens medlemskonsulent Hanne Mortensen fik taget fingeraftryk. Stationen i Hobro kan i løbet af et kvarter finde ud af, om en person har begået noget kriminelt. Det sker via et central register. Hanne Mortensen havde ikke noget at skjule.

Borgerforeningens formand Erling Junker Holst fik en ny kasket på af politikommissær Preben Møller.

BESØG HOS POLITIET HIMMERLAND, HOBRO
Onsdag den 10. september 2014

PROGRAM

Kl. 17.15:
Afgang fra parkeringspladsen foran indgangen til KulturStationen i Skørping.

Kl. 18.00:
Politikommissær Preben Møller viser rundt hos Politiet Himmerland, Hobro.

Kl. 19.30:
Afslutning og fællesspisning (sammen med politikommissæren) på ”Madværkstedet” – beliggende over for Politiet Himmerlands bygning.

Fællesspisningen indeholder én ret mad med tilhørende øl og vand.

Pris for maden er 100 kr. Øl & vand koster 20 kr.

Man betaler ved indgang til restauranten.

TILMELDING:
Senest mandag den 8. september 2014, kl. 12.00 til medlemskonsulent Hanne Mortensen pr. mail hannem@live.co.uk eller sms/tlf. 50490645.

Opmærksomheden henledes på, at der kun er plads til 50 personer.

Vi forventer at arrangere turen med privat samkørsel, således at deltagere med bil kører og medtager deltagere uden bil. De, som kører med, betaler 30 kr. pr. person direkte til chaufføren.